Η επίσκεψη του Κυβερνητικού κλιμακίου χθες στην Κομοτηνή παρότι χθες προσεγγίστηκε με …προεκλογικό πνεύμα ,εν τούτοις σήμερα,μετά και τις ξεκάθαρες δηλώσεις του Πρωθυπουργόυ για χρόνο εκλογών το 2023 αποκτά μία νέα πλέον οπτική.
Ο Υπουργός Οικονομικών κατά την διάρκεια της παρουσίας του στη Ροδόπη επιχείρησε να παρουσιάσει, όντας πολύ καλά ενημερωμένος και καθόλα προετοιμασμένος ,το μετρήσιμο όφελος για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις της Ροδόπης μέσα από μία σειρά πολιτικών όπως τα κορωνοβοηθήματα ,η μείωση του ΕΝΦΙΑ ,ο συμψηφισμός του 12% για τις επιχειρήσεις ,οι επιστρεπτέες προκαταβολές ,τα δάνεια των παλιννοστούντων ομογενών κα
Μάλιστα αναφέρθηκε πως οι επιχειρήσεις στη Ροδόπη έλαβαν κατά μέσο όρο 6000 ευρώ ως κορωνοβοηθήματα οπότε γίνεται σαφές πως σίγουρα κάποιοι επιχειρηματίες αφού δεν έλαβαν όλοι ,θα είδαν στους λογαριασμούς τους και 20χίλιαρα
Ξέκοψε την …μη επιστροφή της …εναπομείνασας επιστρεπτέας που του ζήτησαν Επιμελητήρια και επιχειρηματίες, δεν ..έδωσε δάνειο σε κατασκευαστικές επιχειρήσεις ,εξόρκισε την ευθύνη για την κατασκευή μεγάλων φραγμάτων ως μη αρμόδιος …
Εκεί όμως που μπορεί κάτι τελικά καλό ναβγει για την περιοχή είναι το θέμα της τεράστιας διαρροής που σημειώνεται καθημερινά με την μετάβαση των κατοίκων στη Βουλγαρία για καύσιμα .
Υπολογίζεται σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της Ροής πως κάθε μήνα οι κάτοικοι της Ροδόπης γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους με 650.00 λίτρα Βουλγάρικου(ή καλύτερα ρώσικου καυσίμου)
Το θέμα του ετέθη από τους εκπροσώπους των βενζινοπωλών οι οποίοι δεν στάθηκαν στο συντεχνιακό συμφέρον αλλά κυρίως στο όφελος στην τσέπη των καταναλωτών από μία πολτική μείωσης του ειδικού φόρου .Το αίτημα μάλιστα υποστηρίχθηκε και από τον Περιφερειάρχη ,τον κυβερνητικό βουλευτή ,τον Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης ,το Επιμελητήριο
Η πρόταση που έχει πέσει εδώ και καιρό στο τραπέζι είναι η εφαρμογή μοντέλου “Τεργέστης ” δηλαδή εφαρμογής για τους μόνιμους κατοίκους της Ροδόπης και μόνο πρόσβασης σε καύσιμα με μειωμένο συντελεστή έτσι ώστε να καταστεί ασύμφορη η ανάγκη μετάβασης στη γειτονική χώρα .
Ο Υπουργός πάντα σύμφωνα με τις αξιόπιστες πληροφορίες μας γνώριζε το θέμα πολύ καλά .Αποκάλυψε ότι το μοντέλο που προτείνεται απαιτεί την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αυτό μπορεί να πάρει πολύ καιρό ίσως και 2,5 χρόνια ενώ η εφαρμογή του δεν μπορεί να διαρκέσει πάνω από 6 χρόνια .
Αυτό ωστόσο που φάνηκε να αποτελεί μία ρεαλιστική πρόταση είναι η εφαρμογή κατ αναλογίαν, ενός μοντέλου όπως το γνωστό μεταφορικό ισοδύναμο που ίσχυε για τα νησιά του Αιγαίου εξίσωσης δηλαδή του κόστους μεταφοράς με την υπόλοιπη χώρα. Κάπως έτσι θα μπορούσε να υπάρξει μία επιδότηση “εξισορρόπησης” αυτού του αυξημένου κόστους μεταφοράς για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής .
Άνθρωποι που είναι σε θέση να γνωρίζουν δήλωσαν αισιόδοξοι ότι εντός του καλοκαιριού μπορεί να έχουμε ανακοινώσεις.
Αν δεν έχουμε τότε θα έχουμε καταλάβει ότι η επίσκεψη ήταν καθαρά για τις φωτογραφίες και τις λεζάντες δηλαδή για το τίποτα….
Και ο χειμώνας που έρχεται θα είναι βαρύς από κάθε άποψη μηδέ της πολιτικής εξαιρουμένης …