Οι εξελίξεις στον τομέα των σιδηροδρόμων ειναι καταιγιστικές στην χώρα μας σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών .Όμως όχι για όλους ,όχι για την Θρακη .Εμείς θα περιμένουμε ακόμη 20 τουλάχιστον χρόνια όπως φαίνεται για να ταξιδέψουμε με τραίνο (χωρίς ανεβοκατεβάσματα) απο την πολη μας πρός την υπόλοιπη χώρα !
Δημοσιευτηκε λοιπόν επίσημα το νέο αναπτυξιακό – επενδυτικό σχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών συνολικού ύψους περίπου 12 δισ. ευρώ για την επόμενη 20ετία,το οποίο έχει ως εξής:
‘Αμεσο ορίζοντα περίπου 530 εκατ. ευρώ, στην 5ετία προβλέπονται επενδύσεις 2,75 δισ. ευρώ, στη 10ετία 1,4 δισ. ευρώ και σε 20 έτη επενδύσεις που θα ξεπερνούν τα 7 δισ. ευρώ.
‘Αμεση προτεραιότητα όπως τονίζεται χαρακτηριστικά έως 2026 είναι η αποκατάσταση δικτύου από καταστροφές λόγω Daniel στην Κεντρική Ελλάδα.
Τώρα τι ‘εργα περιέχει για την ,μελλοντική σύνδεση της Θράκης με την ηπειρωτική Ελλάδα;
Ατελείωτοι πολυετείς επενδυτικοί κύκλοι των κατα τα αλλα <<αμεσων >>επενδυσεων με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου της Νέας Ανατολικής Εγνατίας στην καλύτερη περίπτωση απο το 2045 και μόνο εφόσον βρεθούν οι αναγκαίες χρηματοδοτήσεις.
Δειτε για αναλυτικά λοιπόν:
Ν. Καρβάλη – Τοξότες:Νέα μονή γραμμή (μόνο υποδομή, επιδομή, σταθμοί): ύψους 212 εκατ. ευρώ, μήκος 32, χλμ., χρόνος κατασκευής 60 μήνες). Είναι σε φάση δημοπράτησης με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, μαζί με το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Ν. Καρβάλη, 174 χλμ., ως ενιαίο έργο και ενταγμένο χρηματοδοτικά (CEF1).
Στα έργα του 5ετούς προγραμματισμού που έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση:
Περιλαμβάνει τις γέφυρες Στρυμωνα (50 εκατ.) γίνεται λόγος για το πρόγραμμα Military
Στα έργα 10ετούς
προγραμματισμού:
Περιλαμβάνει έργα σε Ανατολική Εγνατία (Στρυμώνας – Αλεξανδρούπολη, οι γραμμές 230 εκατ. και η παραλλαγή Ίασμος-Πολύανθος 110 εκατ. για τα δύο αυτά υπό διερεύνηση η χρηματοδότηση).
Στα έργα 20ετούς προγραμματισμού:
Νέα Ανατολική Εγνατία, δηλαδή το γνωστό έργο Θεσ/κη – Ν. Καρβάλη (1,5 δις, υπό διερεύνηση το χρηματοδοτικό «πακέτο»)
Από τον παραπάνω προγραμματισμό προκύπτει πως δεν υπαρχει καμια αναφορά για σχεδιασμό η χρηματοδότηση η έναρξη εργασιών η οποιαδήποτε άλλη πρόνοια στον προϋπολογισμό του επενδυτικού σχεδίου των επομένων (20) ετων για το τμήμα Δράμας-Ξάνθης που θεωρείται σήμερα το γνωστό προβληματικό τμήμα του σιδηροδρόμου και η αιτία διακοπής δρομολογίων(Θεσσαλονίκη -Αλεξανδρούπολη) εδώ και (5)χρόνια!.
Εδώ λοιπόν πρέπει να θέσουμε κάποια ερωτήματα που αβίαστα προκύπτουν:
1.Γιατί δεν ειναι στο πρόγραμμα του Υπουργείου Μεταφορών η επισκευή συντήρηση και λειτουργία του παραπάνω τμήματος έως την ολοκλήρωση κατασκευής της <Νέας Εγνατίας>;.
2.Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό του Υπουργείου θα πρέπει να περιμένουμε εως το 2045 για να ταξιδέψουμε με επιβατικό τρένο από την πόλη μας πρός την Αθήνα;
3.Υπήρξαν μελέτες επισκευής-συντήρησης του εν λόγω προβληματικού σιδηροδρομικού δικτύου (Δράμα -Ξάνθη) αυτά τα πέντε (5) χρόνια ;
4.Πότε έγιναν;
5.Ποιό ήταν το εκτιμώμενο κόστος της μελέτης;
6.Γατί δεν προχώρησαν;
7.Ποιές προτάσεις κατατέθηκαν πρός αυτή την κατεύθυνση,απο εκλεγμένους θεσμικούς αντιπροσώπους της Ροδόπης ,δηλαδή την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α και Β βαθμού και τους Βουλευτές της μέχρι σήμερα και ποιές απαντήσεις ελήφθησαν ;
8.Ποιές ήταν οι ενστάσεις και ποιές οι παρεμβάσεις τους κατα το στάδιο της κατάρτισης του παραπάνω νέου 20ετούς <<Αναπτυξιακού>>προγράμματος του Υπουργείου Μεταφορών;
Θεωρείτε ακόμη πως η σιδηροδρομική σύνδεση της ήδη αποκομένης επι (5) χρόνια Θράκης αποτελούσαι και αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Μεταφορών ;
Τα σχόλια δικά σας.
Καρακωστίδης Γιώργος